Žmogus-mašina-motociklas?
2008-06-18
Jo vardas Erockit, turi du ratus, bet kas jis iš tiesų yra, sunku pasakyti. Tai nėra dviratis, bet nėra ir motociklas, jam netinka nei viena sąvoka, apibūdinanti transporto priemonę. Pagrindinė Berlyno firmos idėja yra švarus, nuotaikingas tvarinys, gimęs supratus, kad per daug šiandieniniame pasaulyje išmetama į gamtą teršalų.
Erockit apjungia du skirtingus pasaulius, du priešingus kriterijus: aktyvų važiavimą – tarsi minant dviračiu – didžiulę spartinimo galimybę – tartum lekiant motociklu. Visiškai naujas pavarų principas remiasi į žmogaus fizinę jėgą. Erockit‘o mynimas padeda valdyti generatorių, kuris perduoda komandą tiesiogiai elektriniam motorui. Vairuotojo raumenų jėga perteikiama galiniam ratui, ji pakrauna transporto bateriją, kuri gali įveikti apie 80km kelio ruožą.
Fizinė jėga ir pavaromis valdomas motoras yra vienas nuo kito neatskiriami. Tokia pavarų perjungimo sistema priklauso hibridų serijai. Būtent šiuo aspektu Erockit skiriasi nuo paralelinių hibridinių transporto priemonių, kurių skiriamoji galia ir variklio galimybės tuo pačiu metu atiduodamos tik galiniam ratui.
Kad šis principas pasitvirtina įrodo techniniai duomenys: 9 kW (apie 13-kos arklių galia) pilnai leidžia 75 niutonmetrus į 110kg. Tai atitinka Suzuki Bandit 650 niutonmetrų sukimo momentus.
Didžiules galimybes suteikia aktyvus judėjimas, pasak gamintojų, tai suteikia vairuotojui išskirtinumą: iki 80km/h išvystomas greitis, ekstremalus spartinimas ir aplinkinių reakcijos teikia malonumą važiuojant šia transporto priemone.
9 kW Erockit priklauso lengvųjų transporto priemonių grupei, tereikia išsilaikyti A1 kategorijos teises. Paleidimui į Vokietijos rinką šis „gražuolis“ dar tobulinamas, tačiau nuo 2009m. 10 pirmųjų „Berlyne rankomis surinktų“ egzempliorių bus galima įsigyti už ~25000 eurų.