„Porsche“ neseniai pristatė greičiausią pasaulyje... ne, ne sportinį automobilį. Krosouverį!
Po eilinės galios „injekcijos“ „Cayenne Turbo S“ gali drąsiai mesti iššūkį net ir kai kuriems super automobiliams. Na, gal krosouveris bus šiek tiek sunkiau valdomas, užtat dinamika tikrai jiems nenusileis.
Europos prabangių automobilių gamintojai jau seniai dairosi į Rytus ieškodami naujų pagrindinių savo produkcijos vartotojų. Geriausias šio teiginio įrodymas – tai, kad „Porsche“ savo atnaujinto kultinio krosouverio „Cayenne Turbo S“ debiutą surengė ne kur kitur, o Kinijos automobilių parodoje „Auto China 2008“.
Šis modelis buvo atnaujintas labai greitai – vos dveji metai po pasirodymo rinkoje. Buvo keičiamas bendras visos „Cayenne“ linijos stilius, tad prancūzai nusprendė, jog bus „nelygis“, jeigu galinigausias tos linijos modifikacija liks su senais „drabužėliais“.
Pradėję keisti krosouverio stilių, „Porsche“ dizaineriai neapsiribojo vien tik eksterjero pakeitimu – nesusilaikė ir prikišo nagus prie „įdaro“. Kuo po tokių manipuliacijų naujasis „Cayenne“ skiriasi nuo standartinių modelių?
Pirmiausia, žinoma, galingumu. Po pirmojo „Turbo S“ gaubtu buvo paslėpta 512 „arkliukų“ (tiesiog „Turbo“ variklis tebuvo vos 450 AG). Naujasis, patobulintas, „Turbo S“ nėra labai jau galingesnis, tačiau jo 550 AG variklis su 750 Nm sukimo momentu leidžia dabar „Porsche“ be jokios sąžinės graužaties skelbtis galingiausio krosouverio visoje planetoje gamintojais.
Pagrindiniai „Cayenne Turbo S“ konkurentai – „Mercedes-Benz ML 63 AMG“ ir „Jeep Grand Cherokee SRT8“ nė iš tolo neprilygsta naujajam „karaliui“ nei galingumu, nei maksimaliu greičiu, nei įsibėgėjimu iki „šimtuko“. „Porsche“ neabejoja, kad ambicingiesiems „Turbo S“ savininkams iš Rytų šis faktas bus itin malonus ir privers bent kiek primiršti kainą.
Prancūzai neskuba skelbti visų techninių naujosios modifikacijos duomenų. Tačiau atskleidė, jog dėl 50 papildomų „arkliukų“ teko palengvinti 4,8 l tūrio „biturbo“ V8 variklio alsavimą nauja išmetimo sistema.
Antruoju žingsniu tapo variklio valdymo bloko perprogramavimas. Maždaug tą patį triuką „Porsche“ inžinieriai buvo atlikę ir praėjusį kartą, tačiau anąkart, kad pridėtų varikliui papildomas 70 AG, jie padidino ir tarpinių oro aušintuvų plotą.
Įdomiausia tai, kad padidinę variklio milžino galią jo kūrėjai sugebėjo išlaikyti degalų sunaudojimo lygį tokį patį, koks yra įprastiniame „Cayenne Turbo“ – t.y. 14,9 litrų 100 kilometrų.
Atnaujintasis „Cayenne Turbo S“ taip pat tapo ir pirmuoju krosouveriu, „pasimatavusiu“ lig šiol išskirtinai super automobiliams gamintus priedus – anglies pluošto – keraminius stabdžių diskus. Beje, juos, kaip papildomą įrangą, bus galima pasirinkti įsigyjant ne galingiausią „Cayenne“ modifikaciją. Jei tik kišenėje turėsite atliekamus kelis tūkstančius eurų (kiek tiksliai, gamintojai kol kas nesako), juodais diskais galėsite papuošti net „Cayenne S“, GTS ir „Turbo“ modelius (tiesa, tik tuo atveju, jei tie turės 20 colių skersmens ratus). „Blynų“ dydis visiškai atitinka ratų diskams keliamiems reikalavimams: 410 mm priekyje ir 370 mm – ant galinių ratų.
Kai dėl konkrečiai „Turbo S“ sukurto išskirtinio „apavo“, tai 21 colio skersmens „SportPlus“ diskai. Be jų, „Cayenne“ versiją su 550 AG varikliu dar puošia ir naujutėlis tik jai būdingas atspalvis, pavadintas „Lava Grey Metallic“. Dar yra originalaus dizaino dujų išmetamoji sistema ir kėbulo spalvos radiatoriaus grotelės.
Mašinos viduje akį džiugina krėslai su sutvirtinta galine atrama ir „atmintimi“. Galinė krėslų eilė padalyta į dvi dalis. O jeigu klientas užsimanys, „Porsche“ už tam tikrą mokestį apipavidalins „Cayenne Turbo S“ saloną dvejų rūšių kombinuota natūralia oda.
Kokių dar įdomybių galima rasti bazinės komplektuotės krosouveryje? Aktyvią pneumatinę pakabą PASM (Porsche Active Suspension Management), kuri ne tik išlygina kėbulo padėti gabenant didelius svorius, bet ir sėkmingai susidoroja su pasvyrimais (už tai atsakinga PASM sudėtyje esanti važiuoklės valdymo sistema PDCC – Porsche Dynamic Chassis Control).
Audiofilai, žinoma, tinkamai įvertins „Bose“ gamybos 140 W galios erdvinio garso sistemą su 14 dinamikų – ji montuojama jau standartinėje automobilio versijoje.
Belieka pridurti tik keletą „smulkmenų“: iki 100 km/val. „Turbo S“ įsibėgėja per 4,8 sekundes bei išvysto maksimalų (ir jokia elektronika neribojamą!) 280 km/val. greitį.
Į mūsų (ar bent kaimyninius) kraštus pagerintas „Cayenne Turbo S“ krosouveris atklys vasaros pabaigoje. Būkite pasiruošę, kad jo kainą platintojai pradės skaičiuoti nuo kokių 600 tūkstančių litų.