2002 metais pasirodęs 626-ojo modelio įpėdinis – „Mazda6“ visiškai pakeitė „Mazda“ įvaizdį ir inicijavo ženklų pardavimų pagausėjimą, kuris tęsiasi iki šiol. 2003 metais „Mazda6“ automobilis buvo išrinktas Lietuvos metų automobiliu. Šią savaitę mes norime autobonus.lt skaitytojus supažindinti su neseniai debiutavusia naująja „šeštuko“ karta. Elegantiškesnė, modernesnė ir sportiškesnė – taip trumpai galima apibūdinti patikimosios „Mazda6“ prabangiųjų automobilių liniją.
Pažintis su naujuoju automobiliu - Mazda6
2008-08-21 12:18
Apie automobilio saugumą iš patikimų lūpų
Autobonus.lt korespondentus, atvykusius savo akimis išvysti naujosios „Mazda6“, pasitiko besišypsantis UAB „Inchcape Motors“ „Vilniaus Vista“ atstovybės „Mazda“ pardavimo vadovas Aleksandr Petrov, kuris ne tik papasakojo mums apie naujausias „šeštuko“ technologijas, bet ir pasiūlė patiems jį išbandyti.
Pardavimo vadovo teigimu, naujieji „Mazda6“ automobiliai aprūpinti ypatingomis saugos priemonėmis - papildomai sutvirtintos dažniausiai pažeidžiamos vietos. Svarbiausia saugumo sistemos dalimi buvo įvardintos oro pagalvės, kurių automobilyje išties netrūksta: salonuose įmontuotos dvigubos oro pagalvės priekyje, priekinės šoninės oro pagalvės ir priekinės bei galinės užuolaidinės oro pagalvės, užtikrinančios visų automobilyje esančių keleivių saugumą. Dar viena pabrėžtinai svarbi, saugumą garantuojanti dinaminė stabilumo sistema (DSC), kuri padidina automobilio stabilumą ypatingose situacijose, nepriklausomai nuo kelio dangos. DSC susieta su stabdžių antiblokavimo sistema ABS, kuri veikia kartu su elektronine stabdžių jėgos paskirstymo sistema EBD, tai leidžia optimizuoti stabdžių funkcijas ir lengviau valdyti automobilį.
Naująją „Mazda6“ įsigysiantys vairuotojai taip pat galės pajausti saugesnio vairavimo naktį pojūtį, nes antrosios kartos „šeštukai“ gali pasigirti išties labai pažangia priekinių žibintų savaiminio reguliavimo sistema AFS („Sport“ modelyje, komplektuojama kartu su ksenoniniais žibintais) pagerinančia matomumą. Ji padeda apšviesti posūkio vidinėje pusėje esančią zoną, kurios įprastomis sąlygomis nepadengia nei trumposios, nei ilgosios šviesos. Dvigubi ksenoniniai žibintai („Sport“ modelyje) skleidžia intensyvesnę šviesą, todėl kelias apšviečiamas dar geriau ir toliau.
Paskutinis, bet ne pats prasčiausias dalykas, kurį paminėjo A.Petrov, tai elegantiškosios „Mazda6“ gebėjimas lengvai įveikti oro pasipriešinimą, todėl automobilis sunaudoja mažiau degalų. Kruopščiai apgalvoto dizaino kėbulas nukreipia oro srautus taip, kad jie pasiskirsto po automobiliu ir virš jo, užtikrindami optimalų stabilumą važiuojant dideliu greičiu.
Taigi, pasak žinovų, mėgautis važiavimo malonumu dar niekad nebuvo taip saugu, belieka tik patogiai įsitaisyti automobilio salone ir leistis į kelionę.
Interjero patobulinimai keleivių akimis
Bene labiausiai patobulinta „Mazda6“ dalis yra automobilio salonas, nes didžiąją dalį laiko vairuotojas praleidžia ne grožėdamasis automobiliu, o jį vairuodamas. Taigi gamintojai patobulino net ir menkiausias, iš karto nematomas detales, ir visa tai tam, kad automobilis būtų dar komfortiškesnis ir buvimas jame prilygtų poilsiui. Būtent todėl, išklausę trumpą instruktažą apie automobilio valdymą, paprašėme pardavimo vadovo A.Petrov papasakoti mums šiek tiek ir apie patobulintąjį automobilio saloną, tačiau jis užsiminė tik apie pačią svarbiausią technologiją, kuria negali pasigirti jokie kiti „Mazda6“ konkurentai. „CF-Net“ sistema leidžia itin patogiai valdyti daugelį prietaisų: oro kondicionavimo ir garso sistemas, automobilio kompiuterį, Blueooth ir palydovinės navigacijos sistemą. Visi valdymo mygtukai įmontuoti į vairą tam, kad vairuotojas galėtų reguliuoti nustatymus, neatitraukdamas rankų nuo vairo ir kartu maksimaliai sumažinant laiko tarpą, kai vairuotojas nukreipia akis nuo kelio. („CF-Net“ sistema yra „Elegance“ ir „Sport“ modeliuose).
Visa kita, pardavimo vadovo teigimu, mes turime patirti patys. Apie šį automobilį nereikia daug kalbėti, reikia tiesiog jį išbandyti. Būtent tai autobonus.lt komanda ir nusprendė padaryti.
Vos tik įsėdus į „šeštuką“ iškart supranti, jog antrosios kartos automobiliai žymiai modernesni ir erdvesni. Svarbiausi pakeitimai vairuotojo zonoje: patogumo sumetimais vairas 2 laipsniais kilstelėtas į viršų. Pritemdytos prietaisų skalės, intuityvus garso sistemos reguliavimo mygtukų apšvietimas. Pavarų svirtis įmontuota aukščiau ir arčiau vairuotojo. Priekinę atramą rankai galima paslinkti į priekį, tuomet į ją galima atsiremti alkūne, ir net ilgos kelionės metu ranka beveik nepavargsta.
Labai stebina puiki garso izoliacija, variklio beveik nesigirdi, tad muzika galima mėgautis ir nejungiant jos visu garsu.
Gale sėdinčių keleivių džiaugsmui dabar jiems net 2cm daugiau vietos kojoms, ir atramos rankoms žymiai patogesnės. Patys įsitaisėme gale ir buvom maloniai nustebinti.
Dar vienas dalykas, kurį būtina paminėti, tai jau seniau spaudoje aprašyti „nevykę“, „Mazda“ dizainą gadinantys plastmasės intarpai paneles bei centrinės konsolės apdailoje, kurie iš tikrųjų taip nekrenta akis. Viena vertus, pigi apdaila „Mazda“ nedaro garbės, tačiau kita vertus, šios plastmasinės detalės turi savo žavesio, jos tartum neatsiejama modernaus salono dalis, kuriame visos detalės susilieja į vieną, tikrai įspūdingą visumą.
Pasivažinėjimas naująja „Mazda6“ mus iš tikrųjų sužavėjo, net pardavimo vadovas pastebėjo, jog grįžome laimingesni.
Technologijos
Tobulinant „Mazda6“ automobilius, neapsieita ir be tam tikrų naujų technologijų įdiegimo, kurių dėka automobilis tapo dar saugesnis ir patogesnis.
• Naujasis MZR 2,5 litro variklis. Sekvencinio vožtuvų aktyvavimo (S-VT) ir kintamo kuro padavimo (VIS) sistemos didina automobilio efektyvumą. Naujo variklio galia – 125 kW (170AG), be to, jis taupiau naudoja degalus. Maksimalus greitis – 220km/val., įsibėgėjimas 0-100km/val. per vos 8,0 sekundės, ir degalų sąnaudos 8,1 litro/100km važiuojant kombinuotu ciklu.
• „Karakuri“ sistemos galinės sėdynės, kurios akimirksniu susilanksto padarydamos daug papildomos vietos bagažui. Vietos bagažui talpa litrais, kai galinės sėdynės pakeltos/nuleistos: sedanas – 519, hečbekas – 510/1702, universalas – 519/1751. Automobiliuose su universalo kėbulu bagažinė plati, todėl daiktus lengviau įdėti ir išimti.
• Gaminant „Mazda6“ automobilius, taip pat rūpinamasi ir aplinkosauga. Visų šios kartos automobilių varikliai atitinka „Euro Stage IV“ taršos standartus.
Pasiklausius, ką apie naująjį „Mazda6“automobilį kalba žinovai ir patiems jį išbandžius, galima drąsiai teigti, kad „Mazda“ kūrėjai pasiekė savo tikslą – sukurti automobilį, kuris tiesiog vilioja juo pasivažinėti.