Praėjus metams nuo pasaulinio „Fiat 500“ pristatymo, oficialus „ Fiat Auto S.p.A.“ atstovas Lietuvoje „Autobrava“ suteikė autobonus.lt skaitytojams progą artimiau susipažinti su atgimusia legenda.
Pažintis su naujuoju automobiliu - Fiat 500
2008-08-04 12:18Saulėtą vasaros penktadienį atvažiavome į „Autobravą“, kur mūsų laukė ir puikavosi elegantiški Pop, Sport ir Lounge įrangos lygių „500-tukai“. Nustebau kaip išsiskiria bei tuo pačiu dera klasikinės automobilio formos su šiuolaikine urbanistine architektūra. Tikriausiai tai sugeba tik italų dizaineriai: suderinti klasiką su miestiečio poreikiais. Pažvelgęs pro panoraminius „Autobrava“ salono langus į „rūkstantį kelią“ nuo Kuro aparatūros iki Akropolio, pradėjau spėlioti kaip mano rankose jausis mažylis 500-tukas.
Pasirodė “Fiat” pardavimo vadybininkė Inesa Pranckaitytė inesa@autobrava.lt ir pakvietė mus apžiūrėti bandomojo Lounge komplektacijos automobiliuko. Vos kelis mėnesius naudojamas automobilis, pravažiavęs 10 000 km laukė mūsų serviso pavėsyje. Apžiūrėję galingą, net 100 AG išvystantį, 1.4 litro variklį, sėdome į specialiai mums paruoštą “Tropicalia Yellow” spalvos blizgantį 500-tuką. Tada vėl pagalvojau kaip man elgtis kelyje iki Akropolio!
Pirmiausia pasisukiojom autosalono požeminėje aikštelėje. Automobilis randa vieta ten kur visi kiti tikrai netilptų. Pripratęs prie sąlyginai trumpos sankabos ir plačių padangų, išlėkiau į „rūkstantį kelią“. Nepaisydamas man į nugarą spoksančio greičio viršijimo matuoklio, 3 bėgiu pasiekiau 90km/h. Norėčiau pabrėžti, kad „testdrive“ dalyvavome trise: aš, autobonus.lt korespondentė, „Autobrava“ vadybininkė Inesa Pranckaitytė ir krūva foto prietaisų. Visi kuo puikiausiai tilpome, net lieka vietos vaikui, be to bagažinė liko visiškai tuščia! Bandomasis “Fiat 500” išties dinamiškas, toliau prasmės važiuoti lygiuoju keliu nėra, taigi 3 bėgis, posūkis į dešinę , mažylis net nepasvirdamas, mano nustatyta trajektorija nučiuožė po viaduku. Važiuodami 6 pavara, 90 km/h Baltupių nuokalne, trise kuo ramiausiai bendraujame. Automobilio aerodinamika ir garso izoliacija stebina kokybe, automobilyje tyla!
Pralėkėme geležinio vilko gatve, pasukom link Seimo ir išvažiavom į Gedimino prospektą. Ir čia Fiat 500 turi progą pasireikšti. Važiuojant 50 km/h automobilis sveikintinai priima neseniai sutvarkytą kelio dangą. Priekyje pastebiu sunkiai iš stovėjimo vietos išvažiuojantį „Golf‘ą“, nuspaudžiu akseleratoriaus pedalą ir mes jau laukiam nelaimingos „Golfo“ savininkės. Pajudėti iš stovėjimo aikštelės jai atrodo išties kančia, o mums įvažiuoti į jos vietą ir iš ten pabėgti truko vos keliasdešimt sekundžių. Pro Gedimino prospektą į katedros aikštę, siaubingai nelygi kelio danga, vystomos statybos, truputi krato, nors be ypatingo erzulio. Manevruojam link senamiesčio, Rotušės aikštėje 500-tukas sulaukia ypatingo dėmesio: jauni ir seni, vyrai ir moteris stebi geltoną mašinytę. Mes klausomės muzikos, tai mano mėgstamiausia muzika, keli paspaudimai ir „Blue & Me“ groja ją tiesiai iš mano “Nokia“ telefono. Garso kokybė nuostabi, be to skambučiai ir žinutės rodomos konsolėje, tai tikrai vertinga funkcija, kuri pradeda veikti automatiškai, telefonui patekus į automobilį.
Vilniaus senamiestyje lyg “Fiat 500” gimtinėje tik patyrę vairuotojai sugeba įvažiuoti į ankštą kiemelį, o likusieji palieka automobilį bet kur. Mūsų Mažylis prasmuko pro siaurą įvažiavimą ir be vargo apsisuko kieme. Ar tai ne Italų bruožai?
Ką gi, viską kas aktualu šiuolaikiniam miestiečiui išbandėme. Kelis mėnesius naudojamas automobilis kartais nesutaria su pablogėjusia kelio danga, mėgsta kokybišką kurą, šypsodamasis žiūri į jo „nepraleidžiančius“ vairuotojus, pasiveja ir vėl nuolaidžiai nusišypso.
Keli serviso darbuotojų komentarai:
-Kaip dažnai pas jus apsilanko Fiat 500 savininkai?
-Dažniausiai techninės apžiūros metu kas 10 000 km, kai reikia keisti tepalus, - atsakė serviso vadovas, - bet kartais atvažiuoja ir su kėbulo apgadinimais, nors dažniausiai Fiat savininkai nukenčia nuo kitų eismo dalyvių aplaidumo.
-Kokios išlaidos laukia Fiat 500 savininko praėjus garantiniam laikotarpiui?
-Atsižvelgiant į Italijos senamiesčių kelius, gamintojas įdėjo 60 metų patirtį ir sukūrė tobulą, mažasvoriui automobiliui nebūdingą “nepriklausomą” pakabą. Lietuvos keliai pasižymi dar ypatingesnėmis sąlygomis. Mažylis nemėgsta didžiulių duobių! Taigi vairuojant atsakingai, praėjus 2-3 metams siūlome atlikti pakabos diagnostiką, kartais atsiranda trauklių bei stabilizatorių nusidėvėjimas, bet pilno pakabos remonto kaina Fiat savininkui sudarys ne daugiau 1000 Lt. Fiat 500 pagamintas ant jau laiko patikrintos „Pandos“ platformos, tad didesnių gedimų galima nesibaiminti.
-Per kiek laiko atliksite automobilio diagnostiką ir remontą?
-500 reikalauja įgūdžių, taigi visi serviso darbuotojai yra apmokyti ir žino automobilio sandarą mintinai. Atsižvelgiant į apgadinimo lygį, ir reikalingų detalių atgabenimo laikotarpį, remontas gali užtrukti nuo kelių dienų iki savaitės.
Istorija:
Pirmą kartą dienos šviesą 500-asis išvydo prieš 50 metų ir šiandien jis grįžta dar stilingesnis ir komfortiškesnis, nei bet kada. „Fiat 500“ buvo gaminamas nuo 1949 iki 1977 m . Debiutavęs 1949 kaip „500 C Giardiniera“, modelis buvo tobulinamas ir keičiamas kelis kartus – 1957, 1965, 1968 ir 1972 metais. Sparčiai išpopuliarėjęs visoje Europoje „500“ buvo vertinamas kaip nebrangus ir praktiškas miesto automobilis, drąsus kovotojas su aplinkos užterštumu.
“ 2008 Metų automobilis”
Per antrąjį 2007-ųjų metų pusmetį, vos pristatytas Europoje, „Fiat 500" susišlavė ne vieną prestižinį apdovanojimą ir nieko nelaukęs pasiekė tarptautinio pripažinimo kulminaciją, visus konkurentus nurungdamas „Metų automobilio 2008“ konkurse. 58 žymiausi pasaulyje automobilių vertintojai iš 22 Europos šalių už „Fiat 500”, išsiskiriantį saugumu, ekologiškumu bei individualumu balsavo beveik vienbalsiai: aukščiausius balus „Fiat” „mažyliui” atidavė net 34 žiuri nariai, o antrąją vietą skyrė dar 17. Iš viso konkurse „Fiat 500“ surinko 385 balus. Antrą vietą užėmusi „Mazda2“ nuo italų „mažylio“ atsiliko 60 balų, o trečią vietą iškovojęs „Ford Mondeo“ atsiliko net 183 balais. Finaliniame etape „Fiat 500” užnugaryje liko ir „Kia Cee’d“, „Peugeot 308“, „Nissan Qashqai“, „Mercedes-Benz C-class“.
„Euro NCAP“ įvertintas saugumas
Atgimęs legendinis italų „Fiat 500” tapo ketvirtuoju „Fiat“ automobiliu, Europos automobilių saugumo agentūros „Euro-NCAP” testuose pelnęs aukščiausią penkių žvaigždučių saugumo įvertinimą. Mažojo „Fiat 500“ saugumą „Euro NCAP“ specialistai įvertino 35 taškais iš 37 galimų, aukščiausiu – 5 žvaigždučių – balu įvertintas suaugusių keleivių saugumas. Tarp mažų automobilių tai - aukščiausias įvertinimas. Maksimalus saugumo įvertinimas jau yra suteiktas „Fiat“ automobiliams „Croma“, „Grande Punto“ ir „Bravo“.
Varikliai
Galima rinktis vieną dviejų benzininių – 1.2 l 69 AG arba galingąjį 1.4 l 16V 100 AG – variklių arba dyzelinį 1.3 l „Multijet“ 75 AG variklį su DPF filtru.
Varikliai derinami su 5 aba 6 laipsnių mechaninėmis bei automatizuotomis pavarų dėžėmis.
1.2 69 AG
Pajėgus, bet nešykštintis galios. Išbandytas ir testuotas kituose Fiat modeliuose, patikimasis „Fire“ 1242 cm3 variklis pritaikytas ir Fiat 500, prieš tai atlikus tam tikrus pakeitimus, leidžiančius pasiekti puikų sukimo momentą, esant mažam greičiui, ir pavarų perdavimo skaičius, minimalizuojančius degalų sunaudojimą.
1.4 16V 100 AG
Kiekviena šio 100 AG išvystančio variklio galios dalelytė demonstruoja 500-ojo dinamiškumą ir galimybes miesto sąlygomis, o tuo pačiu garantuoja itin komfortabilią kelionę ir ilgomis distancijomis.
1.4 16V 100 AG variklis yra 1368 cm3 agregatas su 4 viena linija išdėstytais cilindrais ir po 4 keturis vožtuvus kiekviename jų, tiesiogiai varomas kumštinio veleno.
Šis variklis su puikiomis darbinėmis charakteristikomis – jo išvystomas maksimalus greitis yra 182 km/h – buvo sukurtas siekiant itin aukšto našumo, kas 500-ajam garantuoja puikius ekonomiškumo rodiklius ir eksploatacines savybes.
Kaip standartinis įrangos elementas kartu su šiuo varikliu automobilyje montuojama ir ESP sistema.
1.3 Multijet 16V 75 AG
Į 500-ąjį gali būti montuojamas mažiausias ir pažangiausias dyzelinis variklis su antrosios kartos
„Common Rail“ tiesioginio įpurškimo sistema. Sveriantis mažiau nei 130 kg variklis yra mažiau nei 50 cm ilgio ir 65 cm aukščio.
500-asis su šiuo varikliu išvysto iki 165 km/h greitį, o iki 100 km/h greičio įsibėgėja per 12,5 s.
Šias puikias charakteristikas papildo tai, kad variklis yra labai ekonomiškas ir itin tausojantis aplinką.
Degalų sunaudojimo rodiklis yra vienas pačių žemiausių segmente (5,3 l/100 km miesto sąlygomis, 3,6 – užmiestyje ir tik 4,2 - mišrus), o CO2 išmetimas tėra 111 g/km.
Šiame variklyje įrengtas filtras ne tik sulaiko kenksmingas dalelytes, bet ir nereikalauja jokių specialių priedų jo veiklos atstatymui.
Stilius ir savybės
Kiekvienas – savas ir kitoks 500...
355 cm ilgio, 163 cm pločio ir 149 cm aukščio 500-ąjį gali rinktis vieno iš trijų įrangos lygių: Pop, Sport ir Lounge. Kiekvienas šių įrangos lygių turi daugybę stilių, sportiškumą ir komfortą garantuojančių opcijų.
POP
Žavus, žaismingas ir prieinamas – tai bazinis 500-ojo įrangos lygis.
SPORT
Sportiškas, tačiau bekompromisiškai stilingas atskirų sportinių elementų ir specialios vidaus apdailos dėka SPORT įrangos lygio 500, be to, komplektuojamas su 5 stipinų dizaino lengvo lydinio ratlankiais ir 185/55 R15 padangomis, tamsintais galiniais stiklais, Blue&Me sistema, CD/MP3 grotuvu. Komfortą papildys oro kondicionierius.
LOUNGE
Įmantrus, elegantiškas ir prašmatnus. LOUNGE įrangos lygyje rasite visą kompleksą komforto elementų, daugybę chromuotų detalių ir net stiklinį stogą su užuolaidėle nuo saulės. 185/55 R15 dydžio padangos ant lengvo lydinio 18 stipinų ratlankių. Nuotolinio valdymo centrinis užraktas, 50/50 padalinta galinė sėdynė su reguliuojamo aukščio galvos atlošais, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynė, daiktadėžė ir kišenė priekinio keleivio sėdynėje.
Ačiū Italams, ačiū 60 metų patirčiai, ačiū „Autobravai“. Šį automobilį paryškintomis raidėmis galima įrašyti į automobilių istoriją! Antrą kartą!