Kol paparacai medžiojo naujos kartos E-klasės sedaną ir reguliariai siuntinėdavo užmaskuotų prototipų nuotraukas automobilių leidiniams, vyrukai iš Štutgarto smagiai sau šaipėsi. Juk dauguma suinteresuotų buvo įsitikinę, kad automobilio premjera įvyks kovo mėnesį Ženevos autosalone – būtent ten dažniausiai yra pristatomi europiniai modeliai. O jie kaip tyčia jį atvežė į Detroitą.
Pagrindinei Detroito staigmenai - Mercedes – krizė nė motais
2009-01-26 21:25
|
Kam? Pirma, „mersedesai“ Valstijose tradiciškai populiarūs, o antra, vokiečiai pasinaudojo tuo, kad sausio mėnesį daugumo gamintojų autosalonuose nebuvo. Todėl ne nuostabu, kad dėmesį pritraukė „trijų spindulių“ žvaigždė. Labiausiai buvo žaidžiama su verslo klasės patriarcho išvaizda – iki jo premjeros Internete buvo apstu įvairiausių fotošopo meistrų kūrinių. Revoliucija įvyko ženkli. Elegantiškas, apvalias, harmoningas pirmtako linijas išstūmė kampuotos, grubios formos. Dabar E-klasė - ne ką prastesnis už flagmaną sedaną S-klasės ir kompaktiškus C modeliukus. Teks priprasti prie neįprastų priekinės ir galinės dalies sprendimų. Dabar net keturios „akys“ labiau panašios į juvelyrinius dirbinius. Panašus vaizdelis ir viduje. Čia karaliauja tiesūs kampai ir griežtos linijos. Tai ne tik primins C-klasės krosoverį GLK, bet ir sukels nostalgiją ištikimiems modelio gerbėjams, kurie vis dar atsimena legendinį „124-m“. Be to, ir medžiagos turi būti geresnės, nei C modeliuko. Kaip ir priimta, naujoji E-klasė didesnė už pirmtaką, tačiau ne žymiai. Ilgis pasikeitė iki 4868 mm (+14), ratai – iki 2874 mm (+20). Be to, jis tapo 32 milimetrais platesnis (1854 mm). Nedaug padidėjo ir bendra masė – dabar keturių cilindrų versija sveria 1615 kg (iki šiol svarstyklių rodyklė siekė 1580 kg). Konservatyvūs modelio gerbėjai anksčiau ar vėliau pripras prie W212 modelio išvaizdos ir interjero ir liausis jį kritikavę. O štai dėl techninių sprendimų kokybės net nekyla jokių abejonių. Raktiniai žodžiai išliko tie patys – komfortas, saugumas ir aplinkos tausojimas. Keleivius užliūliuoja naujos sėdynės ir amortizatoriai, o versijų su V6 varikliais pirkėjai galės užsisakyti ir pneumopakabą (standartinė įranga aštuonių cilindrų versijoms). O tam, kad vairuotojas neužmigtų, į bazinę komplektaciją įeina Attention Assist sistema, kuri analizuoja daugiau nei 70 „draiverio“ veiksmų parametrų ir jei kas nutiktų, „pažadintų“ jį. Dar vienas malonumas – kontūrinės masažinės sėdynės ir naujas trijų klimatinių zonų kondicionierius (bazinėje komplektacijoje – dviejų zonų). Saugumą kelionės metu jums garantuos kėbulas, kuris dabar 30 procentų kietesnis, septynios oro pagalvės ir begalė elektroninių sistemų. Tai ir adaptyviniai žibintai, ir firminė Prie-Safe sistema, kuri, apskaičiavus avarijos galimybę, iš anksto maksimaliai paruošia visus pasyvaus saugumo elementus. Visa tai įeina į bazinę komplektaciją. Žodžiu, jūs turėsit asistentą, kuris, remdamasis radarų parodymais, nustato, kad susidūrimo išvengti neįmanoma, ir pats sustabdo automobilį. Mercedes-Benz gali didžiuotis ir kitais savo pasiekimais – ekonomiškumu ir ekologiškumu. Naujieji keturių ir šešių cilindrų E-klasės varikliai yra su tiesioginiu įpurškimu. Tai leido ne tik pagerinti jų galingumą ir trauką, bet ir sumažinti kuro išlaidas 23 procentais. Aerodinamika irgi super – oro pasipriešinimo koeficientas varijuoja nuo 0,25 iki 0,28 priklausomai nuo modelio. Aišku labiausiai taupius vairuotojus nudžiugins dyzelinės E-klasės versijos. Naujoji keturių cilindrų variklių „šeimyna“ aprūpinta dvigubu turbopripūtimu, todėl ji gali sugundyti net aktyvius vairuotojus. Tiesa, bazinis E200 CDI su galinguoju 136 varikliu gali pasigirti tik tuo, kad šimtui kilometrų sudegina vos 5,3 litrų dyzelio. Ką jau besakyti apie 170 „arkliukų“ E220 CDI ir 204 arklio galių E250 CDI. Nepamiršti ir dyzeliniai V6 – rudenį šalia 231 arklio jėgų E350 CDI išvysime ekologišką modifikaciją E320 CDI BlueTEC, kuri 20 a. g. silpnesne, tačiau atitinka „Euro-6“ reikalavimus, kurie įsigalios tik 2014 metais. Visi kiti naujosios E-klasės varikliai atitinka „Euro-5“ normas. Benzininiai varikliai irgi neatsilieka. Pats „kukliausias“ – po E200 CGI kapotu. Tai naujasis 184 a.e. ir 1,8 l tūrio „turbo ketvirtukas“, kurio sukamasis momentas siekia 270 Nm. Mažai? Šimtuką jis pasiekia per 8,5 sekundės. Tuo pačiu varikliu aprūpinamas ir E250 CGI – 204 a. g., 310 Nm, 100 km/val. per 7,8 sekundės ir 241 km/val. maksimalaus greičio. Prie viso to – penkių pavarų automatas standartinėje komplektacijoje. Mums jau pažįstamas V6 (E350 CGI) nuo šiol taip pat aprūpintas tiesioginiu įpurškimu ir turi 292 a. g. Na o visus laurus surinko, be abejo, V8. Tiesa, jis nebuvo ženkliai modifikuotas, galima pažymėti nebent kuro sąnaudų sumažinimą. Todėl E500 turi 388 a. g., o Mercedes-Benz garbę prieš greitaeigius konkurentus gins 525 a. g. E63 AMG su atmosferiniu V8, kurio tūris net 6,2 l. Visi modeliai nuo V6 iki V8 aprūpinami septynių diapazonų „automatu“ 7G-Tronic. Tiesa, naujajai E-klasei tradiciškai pasiūlys sportinį paketą iš AMG, į kurį įeina aerodinaminis tiuningas, 18 colių ratai, kietesnė pakaba ir kitas interjeras. Akis traukia ekskliuzyvinė apdaila medžiu, oda ir alkantara. Na o apie tokius dalykus, kaip navigacinė sistema, interfeisas Bluetooth ir kokybiška Harman/Kardon muzika, net neverta užsiminti – verslo klasėje tai akivaizdu. Aišku, naujoji E-klasė yra brangesnė už W211, kuriam nedaug trūko iki septynmečio, - „senuko“ kainuos yra nuo 149 tūkstančių litų. Tačiau neverta abejoti dėl naujoko šviesios ateities – juk nuo 2002 metų buvo parduota 1,3 milijono „211-ojo“, o daugumoje rinkų jis išėjo lyderiu. Europinė naujosios E-klasės premjera įvyks Ženevoje kovo mėnesį, o Lietuvą mašina pasieks turbūt pavasario gale. |