Štai ir atėjo laikas, kai termometro stulpelis nekrenta žemiau nulio, todėl jau pats tas užvažiuoti į autoservisą ir pakeisti automobilio padangas į vasarines. O tiems, kurie jau pasiryžo visiškai atsinaujinti, mes paruošėme keletą šio sezono naujienų. Papasakosim ne tik apie lengvųjų automobilių naujoves. Įdomu, kad šį sezoną padangų gamintojai neapsiribojo tik naujais lamelių piešiniais ir gumos sudėties pakeitimu, bet išleido ir keletą „nou-hau“.
Padangos – pagrindinės 2009-ųjų vasaros naujienos
2009-04-14 22:04
|
Michelin Energy Saver – tai žymios prancūziškos serijos ketvirtos kartos padangos. Jos buvo suprojektuotos specialiai miesto ir šeimyniniams automobiliams. Kuriant šias padangas dėmesys buvo sutelktas ties trimis pagrindiniais parametrais - kokybė, saugumas ir kuro taupymas. Lyginant su senesniais modeliais, šių padangų pasipriešinimas riedėjimui yra dar mažesnis. Gamintojai taip „sumaišė“ gumą, kad pavyko pagerinti net sukibimo charakteristikas ir sumažinti kuro sąnaudas. Dėl to pagerėjo ir stabdymo kelias. Žadama, kad lyginant su pagrindiniais konkurentais Energy Saver ekstremaliai stabdant laimi apie du metrus. Naujovė turi mažą ypatybę – ženkliuką GREEN X, kuris kalba apie ekologinį saugumą. Goodyear OptiGrip – vienos iš padangų, kurios gali pasigirti ypatinguoju „nou-hau“. Įdomu tai, kad jose po kurio laiko atsiranda naujas protektoriaus sluoksnis, todėl padanga susidėvi mažiau, nei konkurentų. Naujos technologijos SmartWear dėka padangai dėvintis joje atsiranda nauji grioveliai ir naujas protektoriaus sluoksnis. Tai reiškia, kad dažniau važinėjant šios padangos laimės prieš konkurentus. Pavyzdžiui, po 30 000 km OptiGrip stabdymo kelias 20 proc. trumpesnis, nei daugumos konkurentų, o tai beveik 11 metrų. Tad šios padangos labai priešinasi akvaplanavimui net po ilgos eksploatacijos. Yokohama Advan Neova AD08 – pavadinimas tikrai mandras, bet juk svarbiausia ne tai, kokios raidės atspaustos padangoje, o tai, kokios padangos galimybės kelyje. Šios padangos priskiriamos prie sportinių, jos tęsia žymųjį Advan. Plieniniai intarpai šonuose, nauji protektoriaus piešiniai, kuriuose išlaikytos ir firminės tradicijos, bei puiki kokybė – ši naujovė yra šešiamečio modelio Advan Neova AD07 modifikacija. Tikriausiai žinote, kad Advan serijos padangos įeina į žymių automobilių gamintojų produkcijos komplektaciją. Autosportui jos pristatytos dar 2006 metais per WTCC čempionatą. Publikai naujovė buvo parodyta per SEMA autošou. Įdomu tai, kad Neova AD08 bus gaminamos 39 dydžių – nuo 15 iki 19 colių, tačiau neskubėkime džiaugtis, nes Yokohama skelbia, kad ne visų dydžių bus galima įsigyti rinkoje. Bridgestone Turanza ER300 Ecopia – šis pavadinimas irgi primena įrašą paciento kortelėje. Tačiau jis kalba apie šių padangų ekologiškumą. Padangos buvo pavadintos Ecopia tam, kad pabrėžtų jų galimybę didinti kuro naudojimo efektyvumą ir tuo pačiu – mažiau kenkti aplinkai. Marketingas nesnaudžia, todėl, žalieji, - štai jūsų pasirinkimas. Japonijoje tokios padangos atsirado 1991 metais, ir tada jas montavo elektromobiliuose. 1998 metais jas sumontavo VW Lupo, kuris „srėbė“ tik 3 litrus 100-ui km kelio. Na o paskutiniuoju laiminguoju modeliu tapo Toyota iQ, į kurios standartinę komplektaciją įeina būtent tokios padangos. Pagrindinės šių padangų pirmenybės priežastys – žemas pasipriešinimas riedėjimui, ir tuo pačiu – kuro sąnaudų mažinimas. Naujausios nanotechnologijos taikomos jau molekuliniame lygyje, o tai leidžia žymiai sumažinti pasipriešinimą riedėjimui, tuo pačiu pagerinamas sukibimas važiuojant šlapia danga. BFGoodrich g-Grip – padangos, sukurtos daugeliui lengvųjų automobilių, kad pakeistų jau atgyvenusias Profiler2 padangas. Naujovė geriau „elgiasi“ šlapiame ir sausame kelyje, yra unikalaus dizaino. Nukreiptas protektoriaus piešinys su daugybe vandenį atstumiančių griovelių sudaro puikų efektą ir nuostabiai priešinasi akvaplanavimui. Kuriant protektorių, gamintojai norėjo atlikti darbą ne tik protingai, bet ir gražiai. Todėl ypatingos griovelių formos dėka sukuriamas „piltuvėlio“ efektas, kuris pagreitina vandens išstūmimą. Padangos yra 49 tipinių dydžių nuo 14 iki 17 colių. Cordiant Sport2 – nesunku atspėti, kad šios padangos tiesiog privalo tęsti Sport ir Cordiant Sport serijos modelius. Ši naujovė pasižymi ryškiomis sportinėmis savybėmis ir buvo sukurta specialiai aktyviam vairavimui. Šio modelio pagrindinis šūkis – puikus pasirinkimas už prieinamą kainą. Padangos protektoriaus piešinys yra nesimetriškas, tai ir yra pagrindinis skirtumas nuo prieš tai išleisto modelio. Viena pusė atsako už vandens išstūmimą, kitą – už „elgesį“ sausame kelyje ir automobilio valdymą atliekant manevrus. Šio modelio greičio indeksai – T (190 km/h) ir H (210 km/h), dydžiai – nuo 13 iki 15 colių. Michelin Latitude Cross – tai pikapų ir SUV klasės karys. Pasak gamintojų, ši naujovė tinka važiuoti tiek kelių, tiek ne kelių sąlygomis. Kuriant jas, padangų gamintojai bandė suderinti visas geriausias savybes išlaikant puikią kokybę. Agresyvus protektoriaus piešinys užtikrina geriausią sukibimą su tokia danga kaip žemė, akmenys, purvas, žolė ir t.t. Protektorius turi daugybę briaunų, kurios optimizuoja padangų sukibimo savybes tiek judant, tiek stabdant. Kuriant šias padangas yra naudojamas naujas gumos mišinys Terrain-proof compound, kuris pakankamai sėkmingai naudojamas Latitude Tour HP padangų gamyboje. Rinkoje naujovė pasirodys 26 dydžių – nuo 15 iki 18 colių. Goodyear Wrangler MT/R Kevlar – skamba grasinančiai ir tikrai žada kevlaro „prieskonių“. Taip ir yra. Šias padangas galima drąsiai vadinti inovacinėmis, nes kompanija Goodyear Tire & Rubber Co. pirmą kartą pristatė pagal naują DuPont Kevlar technologiją sukurtas padangas, kurių sudėtyje yra kevlaro. Nesunku atspėti, kad pakeitus plieną kevlaru, kuris yra penkiskart tvirtesnis, šoninių dalių tvirtumas žymiai išaugo. Dabar Goodyear Wrangler MT/R Kevlar padangos 35% tvirtesnės ir atsparesnės pradūrimams, negu prieš tai buvusios Goodyear Wrangler MT/R. Kiti šių padangų ypatumai – apsauginiai Tread Guards blokai, kurie padeda išvengti įpjovimų dėl akmenų ir kitų objektų, o taip pat Traction Blocks, kurie dar labiau didina sukibimo jėgą. Goodyear Wrangler MT/R Kevlar padangas galima bus įsigyti 30-ies dydžių. Nokian Hakka Z SUV – neįmantraus dizaino vasarinės aukščiausios rūšies padangos, sukurtos eksploatuoti atšiauriomis sąlygomis. Naujovė turi pačius aukščiausius greičio rodiklius - V (240 km/h), W (270 km/h) и Y (300 km/h) ir tinka labai nepalankiom klimatinėm sąlygom. Pats svarbiausias šių padangų privalumas – jų trijų sluoksnių protektorius. Žemiausias guminis protektoriaus sluoksnis yra tik plonas sluoksnelis, kuris sumažina pasipriešinimą riedėjimui ir įkaitimą. Elastingas tarpinis sluoksnis greičiau reaguoja į automobilio manevrus, negu tradicinis gumos mišinys. Gaminant gumos mišinį Nokian Hakka Z SUV protektoriui naudojamas rapsų aliejus ir silika. Natūralus aliejus didina padangos elastingumą, gerina tvirtumą plyšimams, puikiai atlaiko dinamines apkrovas judėjimo metu. Kumho ECSTA X3 KL17 – šios nesimetriško protektoriaus piešinio padangos, sukurtos specialiai dideliam greičiui. Išvardinsime kelis dydžius: 225/55 R17 Freelander‘iui, 285/55 R18 Mitsubishi Shogun‘ui, 255/55 R19 Range Rover‘iui ir Discovery, o taip pat 275/40 R20 modeliui Range Rover Sport ir 285/35 R22 patrakusioms „tiuninginėms“ auto. |