Beveik prieš penkerius metus Ford nustebino visus, pristatydamas naują Ford Mustang kartą Detroito automobilių salone. Naujasis 64-tų metų klasikinis kupė - toks Mustang tapo jaunimo ir „tiuninginių“ kompanijų numylėtinis ir puikiausiai parduodamas Valstijose, kaskart vis papildomas įvairiausiomis naujovėmis ir „užtaisytomis“ modifikacijomis. Per visą savo istoriją legendinis automobilis buvo parduotas devynių milijonų tiražu. Tačiau laikas nestovi vietoje, ir paerzinę visuomenę nuotraukomis, dizaineriai pristatė atnaujintą 2010-ųjų Mustangą.
Naujasis Mustang išvaikys konkurentus
2008-11-21 13:45Iš pradžių nėra aišku, kuo naujasis Ford Mustang skiriasi nuo senojo „laukinio eržilo“. Tačiau įdėmiau įsižiūrėjus, pamatai, kad „nosis“ tapo agresyvesnė – konkurentus ir išsiblaškiusius vairuotojus baidys galingas priekinis bamperis, „aštrioji“ optika, kitokios radiatoriaus grotelės ir naujas kapotas, papuoštas įspūdinga „kupra“.
Naujasis Mustangas tapo „raumeningesnis“ – plokščius bortus papildė grakštūs galinių arkų apvadai. Nors trys tradiciniai vertikalūs elementai išliko, tačiau dėl šviesos diodų žibintų formos galima pasiginčyti. O štai Ford pareiškė, kad „nušlifuoto“ kėbulo dėka pagėrėjo aerodinaminės charakteristikos – šešių cilindrų versijos spaudžiamoji galia padidėjo 37 procentais ir 23 procentais Mustang GT su galinguoju V8 po kapotu. Be to, geresnis aptakumas leido sumažinti kuro sąnaudas.
Kaip ir anksčiau, Ford Mustang‘ui siūloma keturių litrų V6, kuris išvysto 210 arklio galių ir 325 Niutono metrų sūkio momento. Greičių dėžė – 5-ių pavarų „mechanika“ arba „automatas“ su tiek pat pavarų. Nepamiršta ir apie V8. Jo tūris nepakito (4,6 l), tačiau „mustangų“ būrys pagausėjo 15 a. g. – dabar jų 315 a. g. (momentas didesnis iki 441 Nм). O patobulinta išmetimo sistema džiugina ausį savo suderintu riaumojimu.
Tiesa, atnaujinto Ford Mustang masė padidėjo nežymiai – modifikuotos V6 mašinos „priaugo“ vos 7 kilogramus, o GT - 16. Tačiau esmė ta, kad Mustang vis tiek pirmauja (apie 200 kilogramų) prieš savo konkurentus - Chevrolet Camaro ir Dodge Challenger. Tai leis jam garbingai išsilaikyti iki „pasiutusios“ modifikuotos GT500 versijos pasirodymo.
Ford inžinieriai įdėjo daug jėgų, kad atnaujintas Mustang greitai važiuotų ne tik tiesiąja. Kitokios spyruoklės, amortizatoriai ir stabilizatoriai pagerino valdymą. Padidėjo ratlankių skersmuo – šešių cilindrų versijos jau pasipuošė „septiniolikiniais“, o V8 – 18 colių. Naujoji „protinga“ stabilizavimo sistema AdvanceTrac užtikrina eismo saugumą nenuskriaudžiant išdykusio automobilio būdo.
Tačiau tikrieji maniakai gali užsakyti vieną iš dviejų GT Track paketų. Pilnoje versijoje yra 19 colių ratlankiai, Pirelli padangos, sportinės stabdžių kaladėlės, karbono diskai, stabilizatoriai iš GT500 versijos ir net „karščiausi“ ABS ir AdvanceTrac nustatymai.
Dauguma amerikietiškų mašinų ne veltui kritikuojamos dėl nekokybiško interjero, todėl atnaujinat Mustag‘ą dizaineriai turėjo šį faktą omeny. Nauja priekinė panelė iš minkštesnio plastiko, turtingesnė centrinė konsolė su valdymo bloku ir kitoks vairas bei ventiliavimo sistemos deflektoriai – visa tai papuošė Ford Mustang saloną. Dar viena „žvaigždutė“ – MyColor technologija, kuri leidžia pasirinkti vieną iš 125 salono apšvietimo ir įrankių skydelio spalvų.
Mustang‘a galima papildyti įvairiausiais priedais. ABS, stabilizavimo sistema AdvanceTrac ir pilnas oro pagalvių rinkinys nuo šiol yra bazinėje komplektacijoje. Už papildomą mokestį galima pasirinkti Ford SYNC komunikatyvinę sistemą, sukurtą kartu su Microsoft, galingą 1000 vatų audiosistemą su šešių diskų keitikliu, odinius apmušalus ir sėdinių elektroninį valdymą, palydovinį radiją ir ksenoninius žibintus.
Kaip ir anksčiau, galima rinktis stiklinį panoraminį stogą, o jei norisi ne tik stebėti dangų, bet ir mėgautis grynu Kalifornijos oru, šiuos norus lengvai išpildys Ford Mustang Convertible – versija su sulankstomu stogu. „Mustangų“ „veislynas“ yra ten pat, Flet-Roko miestelio „fermoje“ (Mičigano valstija). Naujasis „eržilas“ rinkoje pasirodys jau kitų metų pradžioje. Lieka tik apgailestauti, kad iš Valstijų mus pasiekia tik nerangūs amerikietiški „kibirai“, atimantys iš mūsų teisę vairuoti tikruosius muscle cars.