Japonai stengiasi nauju sportiniu modeliu Mazda 2 pritraukti jaunus miesto žmones, kurie nori kuo mažiau pinigų išleisti savo pirmajam automobiliui. Francas Daneris (Franz Danner), Mazdos visuomeninių ryšių viceprezidentas apibūdina trijų durų automobilio savininkus kaip „jauni, sportiški ir truputį prasti“. Mes pamėginsime apžvelgti šį „sportišką jaunuolį“ kiek iš arčiau.
Mazda 2 Sport: „jauna, sportiška ir truputį prasta“
2008-06-17Mazdos išorinis grožis
Niekas greičiausiai nepaneigs Mazdos 2 Sport panašumo su penkias duris turinčiu broliu Mazda 2. Tačiau nuodugniau ištyrinėjus galima įžvelgti šio modelio individualumą ir nepriklausomybę. Pasak Mazdos 2 projekto vadybininko Masahiko Houndou, sunkiausia buvo atrasti ir vizualiai perteikti automobilio durelių formą. Jos turėjo atrodyti didesnės ir dinamiškesnės nei penkias duris turinčio automobilio, bet ne per gremėzdiškos. Visą žavesį atspindi Mazdos sportiškas dizainas, ne veltui ji pavadinta Mazda 2 Sport. Taip pat nauji smailiakampiai šoniniai langai optimaliai tinka prie sportinio stiliaus saugos diržų.
Privalumai ir trūkumai
Mažam japoniškam automobiliui 100km. reikia vidutiniškai 5,9 litrų degalų, o kas kilometrą išmetama 140 gramų anglies dioksido.
Vienas gana ryškus trūkumas yra važiavimo garso stiprumas, kuris yra ne tik akivaizdžiai juntamas, bet ir girdimas. Ir tas „triukšmas“ vyrauja nuolat – išvysčius vidutinį greitį pasigirsta šaižus ūžimas, tad apie „pokalbių šou“ važiuojant kiek greičiau nei lėtai mašinos salone galima pamiršti.
Viskas savo vietoje
Pozityviai vertinamas Mazdos 2 Sport automobilio salonas: atvira kabina yra lengvai prieinama ir funkcionaliai įrengta. Šildymo, kondicionieriaus ir kitus mygtukus vairuotojas ras būtent ten, kur ir tikėtųsi rasti. Dėl šių patogumų atkrenta varginantys atitinkamo mygtuko ieškojimai, todėl važiuojantysis gali susikoncentruoti ties esminiu procesu – maloniu vairavimu. Salono priekyje rasite pakankamai „stalčiukų“, į kuriuos galėsite patalpinti reikalingiausius daiktus, kompaktinius diskus ar dokumentus. Kaip ir penkių durelių Mazdoje, taip ir šiame automobilyje yra užrakinamas stalčiukas, kuriame rasite gatvių žemėlapį, jame pažymėtos turistų lankytinos vietos. Prie abiejų automobilio durelių pritvirtinti du 0,5 litro buteliai.
Patogios sėdynės
Priekinė sėdynė kieta, tačiau aptraukta patogia sėdėjimui medžiaga, krėslas nesunkiai reguliuojamas, t.y. galima atsitraukti tai į vieną, tai į kitą šoną, pirmyn ar atgal be jokio vargo, nes sėdynė pritaikyta lengvam užsifiksavimui. Sėdynės, kaip ir penkias duris turinčiame „Mazdos brolyje“, nėra plačios, todėl ilgų kelionių metu tai gali trikdyti apkūnesnius žmones. Sunkumų iškyla norint įsirangyti ant galinės sėdynės, tačiau, dėka įlipimui skirtų pagalbinių detalių, tai galima padaryti be jokio vargo. Šalia vairuotojo sėdintysis keleivis turi galimybę taip pat reguliuoti savo sėdynės nutolimus, ar tai į priekį, ar atgalios. Mazda 2 Sport turi 163 milimetrais platesnę sėdynės paslinkimo sistemą nei penkias duris turintis „broliukas“.
Mazda 2 Sport su 1.5 litro, 103 arklių galios varikliu suteikia neapsakomą važiavimo malonumą. Automobilio dizainas taip pat yra idealiai išbaigtas ir pavykęs, sutvarkytas salonas sukuria jaukią atmosferą. Trūkumą gali pajusti tik kiti keleiviai, kurie važiavimo metu gali skųstis nugaros skausmu dėl kietų ar siaurų sėdynių.
Viskas viename – mažas japonų „kūrybos“ automobiliukas, patrauklus ir „kietas“, sukurtas būtent jaunimui, pirmasis toks, ko gi dar reikia?